O radzie
Co to jest Śląska Rada Seniorów?
Rada ma charakter konsultacyjny, doradczy oraz inicjatywny i składa się z 19 członków wybieranych przez komisję ekspercką, działających społecznie przy Marszałku Województwa Śląskiego w celu wzmocnienia i rozwoju regionalnej polityki senioralnej. Kadencja Rady trwa 5 lat.
Czym zajmuje się Rada?
Działania Rady zmierzają do nadania kierunków regionalnej polityce senioralnej, integrowania środowisk osób starszych, tworzenia płaszczyzny wymiany dobrych praktyk, informowania i wspierania środowisk seniorów, budowania przestrzeni społecznej przyjaznej najstarszym mieszkańcom oraz włączania zagadnienia starzenia się do regionalnych dokumentów strategicznych.
Kto może zostać członkiem Rady?
Kandydatem na członka Śląskiej Rady Seniorów może być osoba pełnoletnia, będąca przedstawicielem osób starszych i podmiotów działających na rzecz seniorów, w szczególności organizacji pozarządowych i podmiotów prowadzących uniwersytety trzeciego wieku, której miejsce zamieszkania znajduje się na terenie województwa śląskiego oraz nie została skazana przez sąd prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione umyślnie.
Nabór do Śląskiej Rady Seniorów jest ogłaszany i podawany do publicznej wiadomości przez Zarząd Województwa Śląskiego. Informacja o naborze jest publikowana na stronie internetowej prowadzonej przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.