Zostań członkiem Śląskiej Rady Seniorów
Zarząd Województwa Śląskiego ogłosił właśnie nabór na kolejną, trwającą pięć lat kadencję. Rada będzie składać się z 19 członków, wybranych przez Komisję Ekspercką na podstawie otrzymanych zgłoszeń.
- Wiedza i zawodowe doświadczenie seniorów są bezcenne. To ogromna wartość, mająca także znaczenie dla rozwoju województwa. Warto przypomnieć, że Śląska Rada Seniorów jest ważnym ciałem doradczym i konsultacyjnym. Zakres tych działań jest szeroki – od przedsięwzięć społecznych, kulturalnych aż po rekreacyjno-sportowe – podsumowuje marszałek Wojciech Saługa.
W naborze mogą wziąć udział osoby, które ukończyły 18 rok życia (liczony wg stanu na dzień złożenia zgłoszenia kandydatury), będące przedstawicielem osób starszych oraz przedstawicielem podmiotów działających na rzecz osób starszych, w szczególności przedstawicielem organizacji pozarządowych oraz podmiotów prowadzących uniwersytety trzeciego wieku, zamieszkują na terenie Województwa Śląskiego, nie zostały skazane prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione z winy umyślnej.
Kandydaci zgłaszają się samodzielnie w przypadku przedstawicieli osób starszych albo są zgłaszani przez podmioty wskazane powyżej. Każdy podmiot może zgłosić tylko jednego kandydata. Zgodnie z zapisami §10 ust. 4 Statutu, kandydat zainteresowany członkostwem w Śląskiej Radzie Seniorów składa deklarację udziału w pracach co najmniej jednej z dwóch Izb w ramach Rady, tj. Izby Polityki Senioralnej lub Izby Przedstawicielskiej Seniorów. Przy czym członkiem Izby Przedstawicielskiej Seniorów może zostać osoba, która ukończyła 60 rok życia (liczony wg stanu na dzień złożenia zgłoszenia kandydatury w naborze).
Powyższe kryterium nie obowiązuje jednak w przypadku członkostwa w Izbie Polityki Senioralnej.
Zgłoszenia kandydata można dokonać poprzez wypełnienie i podpisanie formularza. Można tego dokonać w formie papierowej w zaklejonej i opieczętowanej kopercie z dopiskiem „Nabór do Śląskiej Rady Seniorów”, którą należy złożyć w Kancelarii ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, ul. Ligonia 46, 40-037 w Katowicach. Kancelaria mieści się na parterze (pokój 164, czynna w dni powszednie w godzinach
od 7.30 do 15.30).
Zgłoszenia można również dokonać za pośrednictwem podmiotów świadczących usługi pocztowe na adres: ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, z dopiskiem „Nabór do Śląskiej Rady Seniorów”.
Zgłaszać można się także za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym; adres skrytki ePUAP: /UMWSL/skrytka
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do kancelarii ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, zaś zgłoszenia otrzymane po upływie terminu i lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
Do formularza zgłoszeniowego mogą zostać załączone rekomendacje od instytucji lub osób cieszących się zaufaniem społecznym. Praca w Radzie ma charakter społeczny. Członkom nie przysługuje wynagrodzenie za pracę, dieta ani zwrot kosztów związanych z pracą w Radzie. Wybrane przez Komisję Ekspercką kandydatury zostaną zarekomendowane Zarządowi Województwa Śląskiego. Powołanie przez Zarząd Województwa Śląskiego na członka Rady nastąpi w drodze Uchwały Zarządu Województwa Śląskiego.
Dodatkowych informacji udzielają pracownicy Kancelarii Zarządu pod numerem telefonu kom. +48 780 549 246.
Do zadań Śląskiej Rady Seniorów należy m.in. powadzenie działalności związanej z polityką senioralną, ale przede wszystkim identyfikowanie i sygnalizowanie istotnych kwestii związanych z sytuacją osób starszych w regionie, w tym włączanie się w działania na ich rzecz.